Պաշտոնական Հայտարարություն Ուշադրություն Լրահոս Պարզաբանում Ձերբակալվածներին պահելու վայրեր Հանրաքվե Ընտրություններ Ի գիտություն լրագրողների
Ամփոփ տեղեկություններ Այցելություններ Ընդունելություններ Միջոցառումներ ԵԱՀԿ-ՀՀ ոստիկանություն Համագործակցության պատմություն
Օրենսգրքեր Օրենքներ ՀՀ Նախագահի հրամանագրեր, կարգադրություններ ՀՀ կառավարության որոշումներ ՀՀ վարչապետի որոշումներ ՀՀ ոստիկանության պետի հրամաններ Ուղեցույցներ Ոստիկանության ներքին իրավական ակտեր Նախագծեր Հանրային քննարկումներ
Եռամսյակ Կիսամյակ Տարի
Սպանություն Անհայտ կորածի հայտնաբերում Սպանության փորձ Մարմնական վնասվածք մահվան ելքով Մարմնական վնասվածք Ավազակային հարձակում Կողոպուտ Գողություն Խարդախություն Խուլիգանություն Թմրամիջոցի հայտնաբերում Ապօրինի ծառահատում Որսագողություն Հայտարարվել է հետախուզում Հետախուզվողի հայտնաբերում Զենք-զինամթերքի կամավոր հանձնում Զենք-զինամթերքի հայտնաբերում Անհայտ կորած Անձի առևանգում Դիակի հայտնաբերում Յուրացում կամ վատնում Շորթում Թունավորում ԱՄՏ-ի փախցնել Հրդեհ Պայթյուն և վթար Պաշտոնեական լիազորությունների չարաշահում Պաշտոնեական կեղծիք կամ անփութություն Ապօրինի կամ կեղծ ձեռնարկատիրություն Գույքի դիտավորությամբ ոչնչացում Մարդկանց առևտուր կամ սեռական շահագործում Բռնաբարություն կամ բռնաբարության փորձ Կավատություն Կաշառակերություն Մաքսանենգություն Դրամանենգություն Ընտրական իրավունքի խախտում Համակարգչային հանցագործություն Բռնություն իշխանության ներկայացուցչի նկատմամբ Օդային և երկաթուղային վթար Դեպքեր սահմանային գոտում Փախուստ ՁՊՎ-ից Ինքնասպանություն կամ ինքնասպանության փորձ Փախուստ ՔԿՀ-ից, ՔՄ-ից Այլ հանցագործություններ Վիճակագրական տվյալներ
Հետախուզվում են
Համարանիշերի ցանկ

ԿԱՅՔԻ ՔԱՐՏԵԶ

ԹԵԺ ԳԻԾ

ՏԵԽՆԻԿԱԿԱՆ ՍԱՐՔԵՐՈՎ ՀԱՅՏՆԱԲԵՐՎԱԾ ԻՐԱՎԱԽԱԽՏՈՒՄՆԵՐ


19.11.2015 19:49

ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄ («Հայկական ժամանակ» օրաթերթում հրապարակված «Բացակաների ու մեռյալների հաշվին» հոդվածի առնչությամբ)

ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄ («Հայկական ժամանակ» օրաթերթում հրապարակված «Բացակաների ու մեռյալների հաշվին» հոդվածի առնչությամբ)

«Հայկական ժամանակ» օրաթերթում հրապարակված «Բացակաների ու մեռյալների հաշվին» հոդվածում Դանիել Իոաննիսյանը տարածել է քվեարկությանը մասնակցող անձանց ցուցակներին վերաբերող օրենքի պահանջներից չբխող իր ենթադրությունները և սուբյեկտիվ դատողությունները: Ըստ Իոննիսյանի՝ մշտապես բնակվողների մեջ մտնում են նաև անձինք, ովքեր հիմա Հայաստանից ժամանակավոր բացակայում են՝ զավեշտալի համարելով քվեարկությանը մասնակցող անձանց թվի աճը: Վերջինս ցուցակները համարում է ուռճացված, քանի որ մեծ թվով քաղաքացիներ արտագաղթում են Հայաստանից, սակայն կամ չեն հրաժարվում քաղաքացիությունից, իսկ հրաժարվելու դեպքում դիմումը ոստիկանությունում կորչում է: Արդյունքում՝ այդ քաղաքացիները մնում են պետական ռեգիստրում և ընտրողների ցուցակներում: Ըստ հոդվածագրի ցուցակներում մնում են նաև արտերկրում մահացած անձանց տվյալները, իսկ Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության բնակիչները, ովքեր ունեն Հայաստանի Հանրապետության անձնագրեր, ներառվում են ցուցակներում: Վերջինս այլ անձի փոխարեն քվեարկությունները կանխարգելելու համար առաջարկում է ցուցակներից հանել Հայաստանից մեկ տարի առաջ դուրս եկած և մուտք չգործած անձանց տվյալները, այն տարեցներին, ովքեր երկու-երեք տարուց ավելի թոշակ չեն ստացել, քանի որ, եթե թոշակ չեն ստանում, կարելի է մտածել ողջ չեն:
Եթե հոդվածագիրը հետևեր ՀՀ ոստիկանության կողմից տարածված պարզաբանումներին, հայտարարություններին, միգուցե հոդվածը նման բովանդակությամբ չհրապարակվեր:
Այնուամենայնիվ, ապատեղեկատվությունը բացառելու համար ՀՀ ոստիկանությունը մեկ անգամ ևս պարզաբանում է:
1. ՀՀ ոստիկանությունը բազմիցս իրազեկել է քվեարկությանը մասնակցող անձանց ցուցակների ձևավորման իրավական հիմքերը և կարգը: Մասնավորապես, ընտրողների ռեգիստրը ձևավորվում է ոչ թե վիճակագրական ցուցանիշերի կամ այլ վերլուծությունների արդյունքում, այլ բացառապես բնակչության պետական ռեգիստրի տվյալների հիման վրա: Ինչ վերաբերում է վիճակագրական ծառայության ցուցանիշների համաձայն մշտապես բնակվողների շարքում ժամանակավոր բացակայողներին նույնպես ներառելը, թերևս նշված կարծիքին դեմ չենք, սակայն մեկ վերապահումով: Առաջարկվում է հոդվածագրին հստակ ուսումնասիրել վիճակագրական ծառայության գործունեությունը, նորմատիվները, միջազգային նորմերի պահանջները: Արդյունքում պարզ կդառնա, որ ժամանակավոր բացակայողների թվաքանակում հաշվառվում են այն անձինք, ովքեր մարդահամարի պահին իրենց հիմնական (մշտական) բնակության վայրից բացակայում են մինչև մեկ տարի ժամկետով:
ՀՀ ոստիկանությունը իրավասու չէ սեփական նախաձեռնությամբ բնակչության պետական ռեգիստրի հաշվառումից հանելու անձանց: Քաղաքացին այլ վայր (այդ թվում նաև օտարերկրյա պետություն) բնակության մեկնելիս ինքն է սահմանված կարգով տեղեկացնելու նոր բնակության վայրի հասցեն: Արդյունքում, մեկ պատուհանի սկզբունքով վերջինս կհանվի նախկին բնակության վայրի հասցեից և կհաշվառվի նոր բնակության վայրի հասցեով:
Բացի այդ, բնակելի տարածության սեփականատերը նույնպես իրավասու է հաշվառումից հանելու դիմում ներկայացնելու տվյալ բնակելի տարածության նկատմամբ սեփականության կամ օգտագործման իրավունք չունեցող անձանց:
Իրավական նույն տրամաբանությունը գործում է նաև հակառակ պարագայում: Քանի դեռ անձը հաշվառված չէ բնակչության պետական ռեգիստրում ՀՀ բնակության վայրի հասցեով, անկախ այն հանգամանքից ՀՀ քաղաքացու անձնագիր կրողը որտեղ է բնակվել կամ բնակվում (ԼՂՀ-ում, թե այլ վայրում) չի կարող ընդգրկել քվարկությանը մասնակցող անձանց ցուցակներում:
Ինչ վերաբերում է քվեարկությանը մասնակցող անձանց ցուցակները կենսաթոշակ չստանալու փաստական հիմքով կազմելու տրամաբանությանը, այն նույնպես դուրս է գործող իրավակարգավորումների շրջանակներից:
2. «Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացիության մասին» ՀՀ օրենքի 1-ին հոդվածի համաձայն՝ Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացիությունից հրաժարվելը կամ այլ պետության քաղաքացիություն ընդունելն ինքնին չի հանգեցնում Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացիությունը կորցնելուն: Նույն օրենքի 26-րդ հոդվածի համաձայն՝ ՀՀ քաղաքացիությունը դադարեցվում է ՀՀ Նախագահի հրամանգրով:
Հաճախ ՀՀ քաղաքացիները քաղաքացիությունը դադարեցնելու համար դիմում են ոչ թե սահմանված ընթացակարգով /օտարերկրյա պետությունում ՀՀ հյուպատոսական հիմնարկ կամ անձնագրային և վիզաների վարչություն/, այլ օտարերկյա պետությունների իրավասու մարմիններ՝ ներկայացնելով ՀՀ քաղաքացիությունից հրաժարվելու մասին գրավոր հայտարարություն: Արդյունքում, այդ անձանց քաղաքացիությունը չի դադարեցվում, քանի որ, ինչպես արդեն նշվեց, դադարեցման միակ իրավական հիմքը ՀՀ Նախագահի հրամանագիրն է:
Քաղաքացիությունը դադարեցնելու դիմումի ընթացքին քաղաքացու կողմից հետամուտ չլինելը որևէ կերպ չի խոչընդոտում գործընթացի մասին նրա իրազեկված լինելուն: Օրենսդրության համաձայն` քաղաքացիության դադարեցման դիմումի ընթացքի, ինչպես նաև` ՀՀ Նախագահի հրամանագրի ստորագրման փաստի մասին քաղաքացին իրազեկվում է էլեկտրոնային փոստի կամ SMS հաղորդագրությունների միջոցով:
Ինչ վերաբերում է օտարերկյա պետությունում գտնվելու դեպքում ՀՀ քաղաքացիությունից չհրաժարվելուն, կարծում ենք, այն չպետք է զավեշտալի թվա:
3. Մահացած անձի տվյալները ընտրողների ռեգիստրից հանվում են ոչ թե կենսաթոշակ չստանալու հիմքով, տարիքային տրամաբանությամբ, այլ փաստական հիմքերի առկայության դեպքում:
Հաշվի առնելով այն, որ ՀՀ ընտրական օրենսգրքով սահմանված կարգով հրապարակվել են քվեարկությանը մասնակցող անձանց նախնական ցուցակները և նախատեսված է դրանց ճշգրտման համար ժամկետ, ուստի ՀՀ ոստիկանությունը ոչ միայն վերը նշված դեպքով, այլ ամբողջ ծավալով իրականացնում է աշխատանքներ՝ ցուցակներում առկա անճշտություններ հայտնաբերելու, դրանք վերացնելու ուղղությամբ, իսկ մահացած անձանց տվյալները հավաքագրվում են և վերջնական ցուցակաները հրապարակելիս առկա չեն լինի ցուցակներում:
Տրամաբանական եզրահանգումներ կատարելու փոխարեն, կոչ ենք անում աջակցել վերը նշված աշխատանքներում, եթե ոչ՝ գոնե չտարածել ապատեղեկատվություն:

ՀՀ ՈՍՏԻԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆ