Պաշտոնական Հայտարարություն Ուշադրություն Լրահոս Պարզաբանում Ձերբակալվածներին պահելու վայրեր Հանրաքվե Ընտրություններ Ի գիտություն լրագրողների
Ամփոփ տեղեկություններ Այցելություններ Ընդունելություններ Միջոցառումներ ԵԱՀԿ-ՀՀ ոստիկանություն Համագործակցության պատմություն
Օրենսգրքեր Օրենքներ ՀՀ Նախագահի հրամանագրեր, կարգադրություններ ՀՀ կառավարության որոշումներ ՀՀ վարչապետի որոշումներ ՀՀ ոստիկանության պետի հրամաններ Ուղեցույցներ Ոստիկանության ներքին իրավական ակտեր Նախագծեր Հանրային քննարկումներ
Եռամսյակ Կիսամյակ Տարի
Սպանություն Անհայտ կորածի հայտնաբերում Սպանության փորձ Մարմնական վնասվածք մահվան ելքով Մարմնական վնասվածք Ավազակային հարձակում Կողոպուտ Գողություն Խարդախություն Խուլիգանություն Թմրամիջոցի հայտնաբերում Ապօրինի ծառահատում Որսագողություն Հայտարարվել է հետախուզում Հետախուզվողի հայտնաբերում Զենք-զինամթերքի կամավոր հանձնում Զենք-զինամթերքի հայտնաբերում Անհայտ կորած Անձի առևանգում Դիակի հայտնաբերում Յուրացում կամ վատնում Շորթում Թունավորում ԱՄՏ-ի փախցնել Հրդեհ Պայթյուն և վթար Պաշտոնեական լիազորությունների չարաշահում Պաշտոնեական կեղծիք կամ անփութություն Ապօրինի կամ կեղծ ձեռնարկատիրություն Գույքի դիտավորությամբ ոչնչացում Մարդկանց առևտուր կամ սեռական շահագործում Բռնաբարություն կամ բռնաբարության փորձ Կավատություն Կաշառակերություն Մաքսանենգություն Դրամանենգություն Ընտրական իրավունքի խախտում Համակարգչային հանցագործություն Բռնություն իշխանության ներկայացուցչի նկատմամբ Օդային և երկաթուղային վթար Դեպքեր սահմանային գոտում Փախուստ ՁՊՎ-ից Ինքնասպանություն կամ ինքնասպանության փորձ Փախուստ ՔԿՀ-ից, ՔՄ-ից Այլ հանցագործություններ Վիճակագրական տվյալներ
Հետախուզվում են
Համարանիշերի ցանկ

ԿԱՅՔԻ ՔԱՐՏԵԶ

ԹԵԺ ԳԻԾ

ՏԵԽՆԻԿԱԿԱՆ ՍԱՐՔԵՐՈՎ ՀԱՅՏՆԱԲԵՐՎԱԾ ԻՐԱՎԱԽԱԽՏՈՒՄՆԵՐ


02.12.2015 21:40

ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄ

ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄ

Դեկտեմբերի 2-ին Գյումրու «Կոմպաս» գիտահետազոտական, կրթական և խորհրդատվական կենտրոն հասարակական կազմակերպության կողմից ներկայացվել է ընտրացուցակների դիտարկման և վերլուծության ծրագիրը: Ըստ բանախոսների՝ իրենց կողմից առանձնացվել են ռիսկային գործոններ, որոնք կարող են կանխել հնարավոր ընտրախախտումները:
Ապատեղեկատվությունը բացառելու համար ՀՀ ոստիկանությունը կետ առ կետ անդրադառնում է հասարակական կազմակերպության կողմից ռիսկային գործոն համարվող բոլոր հարցերին:
1. Ըստ կազմակերպության՝ բացահայտվել են նույն անուն, ազգանուն, հայրանուն, ծննդյան օր, ամիս, տարեթիվ ունեցող 218 անձանց տվյալներ, թեև նշելով, որ ՀՀ ոստիկանությունը նախապես հրապարակել է այդ տվյալները և դրանք հակընկնում են: Անհասկանալի է նշված երևույթը ներկա փուլում ռիսկային համարելն այն դեպքում, երբ ՀՀ ոստիկանությունը ընտրական գործընթացների շրջանակներում ի սկզբանե աշխատել է հրապարակային, նույնիսկ հայտնելով պատրաստակամություն՝ ցանկացած կասկածի դեպքում ցուցադրել լուսանկարները, որով մեկ անգամ ևս փաստվում է, որ դրանք տարբեր անձինք են և անհատական տվյալների կրկնությունը օրինաչափություն է:
2. Քվեարկությանը մասնակցող անձանց ցուցակներում առկա 37.339 անձի մոտ բացակայում են ծննդյան ամիսը և ամսաթիվը, որոնց փոխարեն զրոներ են:
ՀՀ ոստիկանությունը նախորդ ընտրական գործընթացների շրջանակներում բազմիցս անդրադարձել է նշված խնդրին: Ծննդյան օրվա և ամսաթվի փոխարեն զրոների առկայությունը պայմանավորված է անձնագիր ստանալու համար հիմք հանդիսացող փաստաթղթում դրանց բացակայությամբ: Նշված խնդրին անդրադարձ է կատարվել նաև ՀՀ Սահմանադրական դատարանի 2008 թ. մարտի 8-ի ՍԴՈ-736 որոշմամբ:
Անհրաժեշտ է նշել նաև այն հիմնական փաստարկը, որ անձի նույնականացումն իրականացվում է ոչ միայն անուն, ազգանունով և ծննդյան տարեթվով, այլ նաև լուսանկարով:
Նշված խնդրի կապակցությամբ անհասկանալի է այն որպես ռիսկային գործոն վկայակոչելը նաև այն համատեքստում, որ բերված օրինակի համաձայն՝ ծննդյան օր և ամիս չունեցողներից 10-ից 4-ը փաստացի բնակվել են իրենց հասցեներում, իսկ 3-ը ՀՀ ում չեն եղել: Ակնհայտ է, որ արվածը անտրամաբանական վերլուծություն է և հայտարարություն տարածողները փորձել են այն կապել մեկ այլ երևույթի հետ, նույնիսկ առանց երևույթների տրամաբանական կապի հիմնավորման:
3. Ցուցակներում կան կրկնվող անուն, ազգանուններ:
ՀՀ ոստիկանությունը մի քանի անգամ անդրադարձել է նշված խնդրին՝ ուսումնասիրելով բոլոր հրապարակումներում առկա տվյալները: Արդյունքում՝ մինչ այժմ որևէ անճշտություն չի հայտնաբերվել: Ուշագրավն այն է, որ միտումնավոր ընտրվում են հանրապետությունում առավել տարածում ստացած անուն, ազգանունները:
4. 2013 թվականի ընտրության հետ համեմատած՝ յուրաքանչյուր տեղամասում (ի դեպ, ըստ հայտարարություն տարածողների՝ հանրապետության ողջ տարածքում) միջին հաշվարկով քվեարկությանը մասնակցող անձանց թիվը ավելացել է 57-ով:
Անհասկանալի է նման վերլուծությունները, նույնիսկ առանց պարզ մաթեմատիկական հանրագումար կատարելու: 2013 թվականին տեղի ունեցած ՀՀ Նախագահի ընտրությունների ժամանակ քվեարկությանը մասնակցող անձանց նախնական թիվը կազմել է 2.510.887: ՀՀ Սահմանադրության փոփոխությունների 2015 թվականի հանրաքվեի քվեարկությանը մասնակցող անձանց նախնական թիվը կազմել է 2.555.831, որը 44.944-ով ավել է նախորդ թվից: Հայտարարություն տարածողների թվաբանական փաստարկներով վերլուծության արդյունքում քվեարկությանը մասնակցող անձանց թիվը պետք է ավելացած լիներ ոչ թե 44.944, այլ 113.829 ընտրողով (ընտրատեղամասերի թիվը 1997 է): Ի դեպ, ՀՀ ոստիկանությունն իր տարածած հայտարարություններով մանրամասն փաստարկել է ընտրողների քանակական աճը:
5. Քվեարկությանը մասնակցող անձանց ցուցակներում առկա են բազմաթիվ անձինք, ովքեր չունեն հասցեներ:
Նախորդ պարզաբանումներով տրվել են մանրամասն բացատրություններ՝ նույնիսկ նշելով կոնկրետ հասցեները և դրանցում ընդգրված անձանց քանակը: Նշված հասցեները ընդգրկում են տարբեր ընտանիքներին պատկանող բազմաթիվ չհասցեավորված բնակելի տներ, հանրակացարանային սենյակներ, տարածքներ, որոնց բնակիչները բնակելի տարածությունների հասցեների բացակայության պատճառով հաշվառված են նշված հասցեներում:
6. 80 և ավելի տարիք ունեցող անձանց շրջանակում ընտրանքային կարգով ուսումնասիրություններ կատարելու արդյունքում պարզվել է, որ 3-ը մահացած են:
Նախ, հարկ ենք համարում նշել, որ հայտարարություն տարածողների համար պետք է քաջ հայտնի լիներ, որ քվեարկությանը մասնակցող անձանց ցուցակներում անճշտություններ հայտանբերելիս դրանց վերացման համար դիմելու վերջնաժամկետը 2015 թվականի դեկտեմբերի 1-ն էր: Եթե նպատակը ճգրտված ցուցակներ ունենալն էր՝ կատարված վերլուծությանը զուգընթաց փուլ առ փուլ հայտնաբերված տվյալները կարող էին տրամադրվել իրավասու մարմնին, սահմանված կարգով և ժամկետներում ուսումասիրություններ կատարելու և առկա անճշտությունները վերացնելու համար:
ՀՀ ոստիկանությունը նախնական ցուցակները հրապարակելուց հետո կատարել է հսկայածավալ և արդյունավետ աշխատանք: 27.10.2015 թ.-01.12.2015 թ. ընկած ժամանակահատվածում հայտնաբերվել են 4907 մահացած անձանց վերաբերյալ տվյալներ, որոնք հայտնի չեն եղել բնակչության պետական ռեգիստրը վարող լիազոր մարմնին: Այդ թվում, 80-90 տարեկան անձանց շրջանակում հայտնաբերվել են 400 մահացած անձանց վերաբերյալ տվյալներ, իսկ 90 և ավելի տարիրք ունեցող անձանց շրջանակում՝ 296 անձի վերաբերյալ տվյալներ:
Հրապարակվել են նաև քվեարկությանը մասնակցող անձանց ցուցակներում 105 և ավելի տարիք ունեցող թվով 29 անձանց շրջանակում այն անձանց տվյալները, ովքեր ողջ են (թվով 23 անձ):
Մեկ անգամ ևս հիշեցնում ենք, որ ՀՀ ոստիկանությունը ընտրական գործընթացների շրջանակներում գործել է ՀՀ օրենսդրության շրջանակներում, ձեռնարկել բոլոր հնարավոր միջոցները և գործողությունները՝ քվեարկությանը մասնակցող անձանց ցուցակները ճշգրտելու ուղղությամբ: